Khamis, 13 Januari 2011



Dalam kenangan...
Sekitar tahun 2000- W.P Labuan
Masih segar di dlm kotak minda, di masa itu masih dibangku sekolah.
Kediaman syurga pada masa itu terletak dihujung tanjung,
bersuasanakan perkampungan..AKU - Otak kanak-kanak yg
pada masa itu hanya kenal erti bersuka ria, tanpa
memikirkan masalah yg sang dewasa sedang runsingkan..


Seawal subuh, yg masih lagi seram dan suram..
Aku dikejutkan awl utk bersiap dgn persalinan yg lengkap utk pergi menuntut ilmu..
Namun aku terasa spt trpanggil utk kearah jendela kayu masih lagi tertutup rapat..
Tanpa ragu-ragu, aku terus membenarkan diri utk membuka daun jendela itu...
YEAH!! satu nikmat!! aku merasakan spt dlm khayalan..
dan aku terus khayal dgn mendengar okestra alunan
musik alam gabungan instrumen yg mnghasilkn instrumental
yang asli dan mengasyikkn..
Spontan! aku berteriak.. Yes! Aku suka!!
Lantas, tanpa membuang masa, (yg memangnya aku tak tau mcm mane nk pegang dan buang)
aku melompat keluar dan cuba utk menuju kearah pemain2 muzik itu td..
Hahaha.. khayal ku dibataskan dengan kehadiran tempikan suara garau
melalui jendela yg ku buka tadi.. seakan raja yg sedang kehilangan sesuatu..
Oh! rupanya ayah ku..

Itu kenangan...
Namun ingat.. Jangan sesekali lepa pabila terbuka luas jendela hidup kita..
Sesaat leka, selamanya merana..
Ralatnya, masih ramai yg tak menyedari hakikat ini..
Tidak ramai yg sedar mereka ini, secara amnya menderhaka pada jiwa sendiri...
Tetapi itu bukan alasan utk menghalalkan segala yg dosa...

SEGALA IMAGINASI DAN KENANGAN...

S.J

Tiada ulasan:

Catat Ulasan